Tjockis!

Hej vänner, familjen och resten!


Jag skrev ju innan idag i mitt lilla (mobil-)blogginlägg att jag hade något kul att skriva och här kommer det:

Jag ska köra ett biggest loser-/tjockisprojekt! Min brors kompis började med något liknande för en och en halv månad sen och jag och mina föräldrar började egentligen tävla för fyra veckor sen (eller fem) men jag har inte riktigt tagit ordentligt tag i det. Förrän nu alltså!!


Haha jag är sämst på bild... Men bilden SKA säga: nu jävlar anamma!

Jag ska inte ljuga, det är mest för utseendets skull som jag vill egentligen men samtidigt så är det minst lika viktigt för hälsan. Jag märker också hur min kondition har gått från dålig till obefintlig, samtidigt som alltför många kilo lagt sig lite här och var (=överallt). Jag hoppas också att det ska gynna magen som inte alltid mår så bra...

Målet, för att jag ska känna mig riktigt motiverad, är högt, stort och nästan för bra för att vara sant. Men det är till för att jag ska kämpa extra hårt med kosthållning och träning. Imorgon är det nämligen exakt fyra veckor tills mina föräldrar kommer upp hit till sthlm och då vill jag ha gått ner 12 kilo. Ja, jag vet att det är 3 kg/vecka och att det är högt men här ska det fan kämpas! Lyckas jag med 8 så är jag nöjd men 12 är målet.


Jag kommer väl uppdatera lite då och då om hur det går med träningen och klaga på hur mycket jag saknar polly och jag hoppas att ni är med och peppar (och salt haha) och följer förvandligen av mig från tjockis till not-so-tjockis.


Kommentarer
Postat av: mamsen

Så klart "pepprar" jag dig!

2011-03-07 @ 22:08:35
Postat av: mamsen

Så klart "pepprar" jag dig!

2011-03-07 @ 22:11:50
Postat av: weekday

lycka till! hur ska du göra?

2011-03-08 @ 13:33:51
URL: http://weekday.spotlife.se
Postat av: Emilia

Spännande :) lycka till!

2011-03-08 @ 15:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0