Veckan som gått

Hej vänner!


Idag är det tisdag och det innebär att en vecka redan gått på utmaningen. Resultat undrar ni? Jodå, ner runt 2-2.5 kilo. Jag blev väldigt förvånad för så sent som igår eller i förrgår var jag inte i närheten av det, så frågan är om det är en tillfällig vätskeförlust eller något? Man får ju hoppas att det inte är så.

Nu går jag alltså in i vecka två och jag tror att jag ska försöka lägga in lite morgonpromenader från och med nu. Det är inte för att förbränningen är högre på morgonen innan frukost (för skillnaden är obetydligt liten) utan mer ett sätt för mig att komma igång på morgonen eftersom pluggandet är oerhört stillasittande och samtidigt trampa ut lite träningsvärk. Dessutom är det ju en liten förändring i planeringen och sådana ska inte underskattas, det är ju alltid skönt med lite nytt.

För er som undrar har träningen den här veckan varit ganska intensiv och det är först idag som jag känner mig återhämtad efter fredagens benpass. Jäkla tur, för det är benens tur ikväll igen tänkte jag... Så här har den alltså sett ut:

8/3: Kondition
Löpbandet 30 minuter (gåggintervaller)
Cykel 60 min (uppdelade på 3 X 20 min)

9/3: Styrka överkropp
Uppvärmning löpband 16 min (gågg)
7 olika övningar/maskiner för armar, rygg och bröst. 3 set på varje och 5-10 reps på varje set.
Nedvarv 15 min löpband, mest gång.

9/3: "Återhämtningspass"
Uppv: 5 min löpband
Cykel 20 min snabbt
nedvarv: 2 min löpband (sen stängde SATS)

10/3: Kondition
Löpbandet 20 min (gåggintervaller)
Cykel 60 min (uppdelade på 3 X 20 min)

10/3: "Återhämtningspass"
Löpbandet 15 min (mest gång, lite jogg)
Cykel 12 min

11/3: Styrka ben
Uppvärming: 12 min på löpband och cykel
Varv 1: 4 övningar/maskiner. 3 set på varje och 8-12 reps på varje set.
Cykel 5 min
Varv 2: 4 övningar/maskiner (samma som tidigare). 3 set på varje och 8-10 reps på varje set.
Nedvarv: 6 min gång på löpband.

12/3: VILODAG!

13/3: Syrka överkropp
Uppvärmning: 11 min på löpbandet
9 olika övningar/maskiner för armar, rygg och bröst. 3 set på varje och 8-12 reps på varje set. 
Nedvarv: 10 min på löpband (mest gång)

14/3: Kondition
Löpbandet 11 min
Cykel 60 min uppdelat på 20min/20min/10min/10min
Nedvarv: 5 min löpband


Det har alltså varit träning 6 av de 7 senaste dagarna och det är ju hårt startat för en amatör men jag tar det så försiktigt, jag lovar.


Kommentarer
Postat av: mamsen

det var inga dåliga träningspass!

2011-03-15 @ 21:18:02
Postat av: mamsen

Wow! Jag är impap. Du måste ju lagt på dig en hel del muskler av all hårdträning vilket betyder att viktminskningen eg. är betydligt större än 2,5kg.Snyggt jobbat!

2011-03-15 @ 21:36:14
Postat av: Ulf

Fan nu blev de fel avsändare på förra igen.

2011-03-15 @ 21:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0