Veckans musiksågning.

Eftersom min bror helt slutat blogga tydligen så gör jag en "veckans musikrecension":

Fan vad Daniel Adams-Ray suger! Jag satte på en Tofpsify-lista på Spotify när jag städade mest för att ha något i bakgrunden och när jag stod och torkade av handfatet i badrumet så kommer tidigare nämnda killes låt "gubben i lådan" upp. Oh kära nån, det här var inte bra. Det finns FÅ människor som kan göra bra musik på svenska och Adams-Ray är inte en av dem.

Sen började jag tänka vidare på svensk musik och gick från kassa ovannämnda till Winnerbäck och Gessle och då började jag tänka på Magnus Betnér. Jag vet att han i någon av sina shower körde något jävligt roligt om Gessle och att nödrimmen alltid står som spön i backen och att där alltid är ett sha-la-la-la i låtarna. Och då kom jag på att jag inte sett hans "Livets Ord" (Betnérs alltså, inte Gessles) på kanal 5 än. Jag ville ju så jävla gärna se det live i december men det var ingen som kunde följa med. Så nu jävlar ska det ses! Funderar också starkt på att beställa hem någon dvd från Betnérs hemsida, han är verkligen sveriges bästa komiker.


Vet inte hur man lägger in klipp direkt i bloggen men här är en länk där Betnér pratar om svenska rappar, bl.a. gruppen Snook som Adams-Ray var medlem i för några år sedan. Jag tycker att det är sjukt kul!

http://www.youtube.com/watch?v=o7VzTfflPhA


Kommentarer
Postat av: Ulf

Jag har sett honom i Malmö!! Avundsjuk??

2011-03-12 @ 17:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0