Styrketräning + liiite kondition.

Nu blir det ett inlägg till om träning men var lugna! Jag slänger garanterat upp ett "fan-vad-tråkigt-det-är-att-plugga-inlägg" imorgon ;)

Hann träna kanske en timme och en kvart idag innan jobbet, värmde upp med lite gågging och därefter styrketräning för överkroppen (armar, axlar, rygg och bröst). Tänkte ta resten (ben o mage) i övermorgon tror jag. Varvade också ner med gågging btw.

Efter jobbet gick jag tillbaka till SATS för att jag hade bestämt mig för att varva ner lite med LUGN träning. Tanken var egentligen att jag skule tagit en promenad i förmiddags men jag hann inte (okej, läs: orkade inte). Och att gå ut en runda nu ikväll när det är så mörkt kändes inte så där superlockande.

När jag kom dit säger han i receptionen lite bitchigt: du vet väl att det bara är 45 minuter tills vi stänger? Jo tack, jag vet. Jag värmde upp snabbt på löpbandet och satte mig på cykeln för att trampa lugnt fram längs landsvägen. Jo tjenare! När jag sätter mig där får jag en killerinstinkt och drar på och tänker att jag kan hålla det höga tempot i fem minuter och sen lugna ner mig... okej då, upp till tio... femton... och bam! så hade jag cyklat 20 minuter i Lance Armstrong-tempo istället för i mammas. Blev alltså en liten konditions- och pannbens-session istället. Jag går och ställer mig på löpbandet för att gå långsamt så att jag varvar ner lite iaf och då ropar de i högtalarna: nu är det BARA tio minuter tills vi stänger. Trots att det BARA är jag där. Verkligen, helt ensam. Gick två ynka minuter innan jag fick se mig besegrad av TIDEN. Och personalen på SATS...


Summa kardemumma: Hyfsat bra dag, både tränings- och kostmässigt. Eller det har känts bra iaf, vi får kanske vänta på resultaten...

Kommentarer
Postat av: mamsen

Sicken personal som inte kunde stanna kvar tills du hunnit träna färdigt!!!!!!

2011-03-10 @ 18:41:21
Postat av: Ulf

Föregående kommentar fick fel avsändare men hon instämmer säkert!

2011-03-10 @ 18:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0