Pengar

Det finns en grej som jag verkligen hatar just nu men som jag tycker om i vanliga fall: PENGAR.


Varför hatar jag det just nu? Jo för att det varit en låååång månad där skiten inte räckt till och jag har fått låna pengar av min stackars mamma (som är helt underbar, inte bara för att hon lånar ut pengar så klart) till både mat och kurslitteratur.

Om två dygn trillar både studiebidrag och lön in men det mesta kommer gå åt till hyra, telefon, annat skit och mat. Jag måste verkligen lära mig att leva snålt (är grymt dålig på det) och äta max två gånger om dagen (havregrynsgröt here I come).


Havregrynsgröt it is. Äpple och mjölk till är däremot ett minne blott....


Tack till världens bästa föräldrar än en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0